Nyomtatás

Gumiabroncs felszerelése

A gumiabroncs felszerelése a felnire a szakemberek feladata. Ne kísérelje meg maga felszerelni!

Ha nem rendelkezik a megfelelő ismeretekkel és anyagokkal, ne kísérelje meg a gumiabroncs felnire történő fel- illetve leszerelését. Bízza ezt a munkát szakemberekre.

Viszonteladója gondoskodik a gyártó gumiabroncsok kiválasztására vonatkozó ajánlásainak betartásáról, az abroncsok előzetes külső és belső szemrevételezéséről és a fel- és leszerelés során követendő eljárások betartásáról.

Ezenkívül az Ön biztonsága és gumiabroncsainak hosszú élettartama érdekében a következő szolgáltatásokat biztosítja:

Kiegyensúlyozás

Ezt a műveletet a vibrációk csökkentése érdekében a gumiabroncs minden felszerelésekor el kell végezni. Így elkerülhető a gumik, és ugyanígy a felfüggesztés, a kormánymű és a csapágyak elemeinek túl gyors kopása is.

Szelepcsere

A szelep a gumiabroncs igen fontos része. Lehetővé teszi a nyomás ellenőrzését és a gumi felfújását. Hozzájárul az abroncs légtartásához is a szelepsapka révén, amely védi a szelep belsejét a portól és a nedvességtől. Ezért ellenőrizze, hogy viszonteladója az abroncscsere során a szelepeket is kicserélte-e.

A futómű párhuzamosságának és geometriájának beállítása

Ha viszonteladója a régi gumiabroncsokon rendellenes kopást észlel, javasolhatja a futómű párhuzamosságának és geometriájának beállítását. Ez a kiegészítő szolgáltatás lehetővé teszi az új gumiabroncsok szabálytalan és rendellenesen gyors kopásának megelőzését.

 Új vagy kevésbé kopott abroncsok felszerelése a hátsó tengelyre

Ha a négy gumibaroncs közül csak kettőt cserél le, függetlenül attól, hogy első-, vagy hátsókerék meghajtású gépkocsija van-e, azt javasoljuk, hogy az újabb abroncsokat a hátsó futóműre szerelje fel. Ily módon nagyobb biztonságban lesz váratlan és nehéz helyzetekben (hirtelen fékezés, éles kanyar, stb.), főképp nedves útfelületen. Számtalan teszt bizonyította, hogy az első futóművet könnyebb irányítani, mint a hátsót.

Az első abroncsok általában gyorsabban kopnak, mint a hátsók, főleg az elsőkerék-meghajtású gépkocsikon (manapság az autók többsége ilyen).