Nyomtatás

KLEBER Quadraxer 2: teljesítmény minden időben

Meggyőző teljesítmény száraz, nedves és havas útfelületen: ennek a kihívásnak felelt meg sikeresen a KLEBER és az általa fejleszett új KLEBER Quadraxer 2 gumiabroncs. Wilfried Chades, az új abroncs egyik fejlesztője, a téli abroncs termékvonal főmérnöke most beavat minket a titokba.

Milyen műszaki elvárásoknak kellett megfelelnie az abroncsnak? 

Az új KLEBER Quadraxer 2 abroncs hosszú fejlesztési folyamat és a két évvel ezelőtt elkezdett tesztelések eredményeként jött létre. A fejlesztési cél egyszerű volt: úgy kell javítani az előző generációs abroncs teljesítményéhez képest, hogy az új abroncs élettartama legalább olyan jó maradjon, mint volt. Ma már elmondhatjuk, hogy sikerült a kihívásnak megfelelnünk, mert a KLEBER Quadraxer 2 havas úton nyújtott teljesítményével kiérdemelte a 3PMSF* minősítést, ugyanakkor a termékszegmensben egyedüliként (1) B minősítéssel rendelkezik a nedves tapadási kategóriában. Május elseje óta kapható az abroncs, és várható, hogy a kiváló tulajdonságainak köszönhetően piacvezető termék lesz a négyévszakos piacon.

Milyen műszaki sajátosságokkal rendelkezik a KLEBER Quadraxer 2?

A futóra egy V-alakú, forgásirányos mintázatot fejlesztettünk ki, illetve a vizet hatékonyabban elvezető, kifele szélesedő barázdákat.

A technológiai megoldásoknak köszönhetően javult az abroncs nedves tapadási teljesítménye, jobb lett a fékhatása nedves útfelületen (2), illetve csökkent az aquaplaning kockázata. Biztonságosabb lett az abroncs.

Másik újítás, hogy néhány centiméteres hosszanti vájatokat képeztünk ki a futófelületen, ezáltal optimalizáltuk a tapadási felület nagyságát. Az új, innovatív mintázatnak köszönhetően a száraz fékhatás is javult: az előző generációs abroncshoz képest 3,5 méterrel lerövidült a száraz fékút (3).

És végül az új lamellakiképzéssel, a mintázat középvonali zónájában elhelyezett vízszintes irányú lamellákkal a hóban való elindulás lett könnyebb, ezek mintegy belekapaszkodnak a hóba, és a havas felületen is meggyőző teljesítményt tesznek lehetővé(4).
 

Mi volt a legfontosabb kihívás a KLEBER Quadraxer 2 abroncs kifejlesztésénél?

3D modellezéssel dolgoztunk, hogy meg tudjuk határozni a technológiák optimális kombinációját, hogy a lehető legjobb teljesítményt tudjuk kihozni az új abroncsból. A legnagyobb sikerként az abroncs élettartamát értékelem. Az új abroncs 9 630 kilométerrel tovább bírja, mint a legfőbb konkurens termék, a Hankook Kynergy 4S (5).

 
(1)     A KLEBER Quadraxer 2 nedves tapadási kategóriában B minősítést ért el, ami egy osztállyal jobb, mint a  HANKOOK Kinergy 4S abroncs C minősítése. Adat : Product Tracking Report – 2015 augusztus
(2)     A nedves felületen mért fékút 5%-kal rövidebb, mint az előző generációs abroncs esetében (205/55 R16 91H méret). Belső Michelin mérés, 2014 december – Ladoux Technlológiai Központ.
(3)     A száraz felületen mért fékút 3,5 m-rel (9%-kal) rövidebb, mint az előző generációs abroncs esetében (205/55 R16 91H méret). Belső Michelin mérés, 2016/01/26 – Fontange tesztpálya.
(4)     3 Peak Mountain Snow Flake (3 hegycsúcs és hópehely) és Mud & Snow (sár és hó) téli minősítés.
(5)     A Michelin megbízásából a DEKRA Test Center által végzett teszt eredménye alapján. 205/55 R16 méretű KLEBER Quadraxer 2 ill. HANKOOK Kinergy  + abroncs összehasonlítása, 2015 december. Adat: átlagos évi kilométerfutás Európában: 12 281 km, ez havi 1 023 km-nek felel meg. Az Observatoire Automobile CETELEM 2015 évi, Belgiumban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban és az Egyesült Királyságban végzett felmérései alapján. (http://observatoirecetelem.com/publications/2015/observatoire-cetelem-automobile-2015.pdf ).