Miért kell a téli abroncs?

 

Válassza a biztonságot: használjon téli abroncsokat, amikor beköszönt a hideg évszak. 

 

Az utak télen mindig kevésbé biztonságosak, mint nyáron: a gumik sokkal kevésbé tapadnak havas, jeges vagy akár nedves utakon. 

A nyári abroncsok jellegéből adódóan a teljesítményük is csökken 7 °C alatt. Ezért érdemes téli abroncsokkal felszerelni autóját. 

 

A téli gumikat kifejezetten télies viszonyokra tervezték:

 

  • minden típusú felületen: havas, enyhén vagy nagyon jeges, enyhén vagy nagyon nedves utakon, mély vízben vagy akár hideg és száraz utakon... 
  • minden téli időjárási viszonyban: enyhe vagy heves esőben, nedves vagy száraz és hideg időben... 
  • és rendkívül alacsony hőmérsékleten. 

 

A téli abroncsok csökkentik a vízen való felúszás (aquaplaning) kockázatát, mivel az alakjukat úgy tervezték, hogy kiszorítsák a vizet az abroncs alól. A nyári abroncsoknál nagyobb profilmélységüknek köszönhetően sokkal jobban tapadnak, és kiváló az úttartásuk.

A téli abroncsok futófelületén több lamella van, mint a nyáriakén, hogy jobban tapadjanak a havon. Végül pedig a téli abroncsok szilikátot tartalmazó különleges gumikeverékből készülnek, amely alkalmazkodik az alacsony hőmérséklethez és biztosítja a jobb fékezést.

 

Abroncsnyomás télen

 

Ne feledje télen jobban felfújni az abroncsokat!

Amikor a külső hőmérséklet alacsony, a nyomás csökken.

A téli alacsony hőmérsékletet kompenzálandó a szokásos üzemi nyomást, illetve a téli abroncsok egyéb használatára megadott nyomást hidegen 0,2 barral meg kell növelni. 

 

Téli abroncs mind a négy kerékre 

 

A jármű jobb irányíthatósága és a jobb biztonság érdekében ajánlott a járművet egész évben felszerelni téli abroncsokkal. 

Négy téli gumit szereltessen fel!

Ha csak két téli abroncsot használ, jobb lesz az úttartás, különösen gyorsításkor. De ez nem elég a jó teljesítmény és az optimális biztonság fenntartásához, sőt veszélyes is lehet:

Ha egy elsőkerék-meghajtású autóra csak elölre szereltet téli gumit, a hátulja kiegyensúlyozatlan lesz, és könnyebben kifarol.

Ha egy hátsókerék-meghajtású autóra csak hátulra szereltet téli gumit, az eleje kiegyensúlyozatlan lesz, és fennáll a kockázata, hogy nem veszi be a kanyart. 

Kettő és négy téli abronccsal nyújtott teljesítmény összehasonlítása

 

ÚTTARTÁS

 

TAPADÁS KANYARBAN

 

FÉKEZÉSI STABILITÁS

 

FÉKEZÉS HATÉKONYSÁGA

 

Két téli abronccsal a hajtott tengelyen

++

-

-

+-

 

Négy téli abronccsal

++

++

++

++

Mikor használjon hóláncot

 

A KLEBER elmagyarázza, hogy mikor és hogyan kell hóláncot használni. 

A hólánc bizonyos síterepeken kötelező, és mély hóban nagyon hasznos lehet. 

Vásárláskor ügyeljen arra, hogy illeszkedjen a jármű karosszériájához és abroncsméretéhez. 

Lehetőleg olyan hóláncot válasszon, amelyen az érintkezési területen a legtöbb láncszem van (egy gyémánt- vagy létramintázatú hólánc legalább tizenkétszer keresztezzen egy átlagos abroncsot). 

Érdemes melegben, nappal gyakorolni a felhelyezésüket és levételüket. Ez mindig egyszerűbb, mintha először hóban, hidegben és/vagy sötétben kell megtenni! 

Az autóban könnyen elérhető helyen tárolja, kesztyűvel és zseblámpával együtt, biztos ami biztos... 

Hólánccal soha ne haladja meg az 50 km/h sebességet.