Miért kell a téli abroncs?

Válassza a biztonságot: használjon téli abroncsokat, amikor beköszönt a hideg évszak. 

 

Az utak télen mindig kevésbé biztonságosak, mint nyáron: a gumik sokkal kevésbé tapadnak havas, jeges vagy akár nedves utakon. 

A nyári abroncsok jellegéből adódóan a teljesítményük is csökken 7 °C alatt. Ezért érdemes téli abroncsokkal felszerelni autóját. 

 

A téli gumikat kifejezetten télies viszonyokra tervezték:

 

  • minden típusú felületen: havas, enyhén vagy nagyon jeges, enyhén vagy nagyon nedves utakon, mély vízben vagy akár hideg és száraz utakon... 
  • minden téli időjárási viszonyban: enyhe vagy heves esőben, nedves vagy száraz és hideg időben... 
  • és rendkívül alacsony hőmérsékleten. 

 

A téli abroncsok csökkentik a vízen való felúszás (aquaplaning) kockázatát, mivel az alakjukat úgy tervezték, hogy kiszorítsák a vizet az abroncs alól. A nyári abroncsoknál nagyobb profilmélységüknek köszönhetően sokkal jobban tapadnak, és kiváló az úttartásuk.

A téli abroncsok futófelületén több lamella van, mint a nyáriakén, hogy jobban tapadjanak a havon. Végül pedig a téli abroncsok szilikátot tartalmazó különleges gumikeverékből készülnek, amely alkalmazkodik az alacsony hőmérséklethez és biztosítja a jobb fékezést.

 

Abroncsnyomás télen

 

Ne feledje télen jobban felfújni az abroncsokat!

Amikor a külső hőmérséklet alacsony, a nyomás csökken.

A téli alacsony hőmérsékletet kompenzálandó a szokásos üzemi nyomást, illetve a téli abroncsok egyéb használatára megadott nyomást hidegen 0,2 barral meg kell növelni. 

 

Téli abroncs mind a négy kerékre 

 

A jármű jobb irányíthatósága és a jobb biztonság érdekében ajánlott a járművet egész évben felszerelni téli abroncsokkal. 

Négy téli gumit szereltessen fel!

Ha csak két téli abroncsot használ, jobb lesz az úttartás, különösen gyorsításkor. De ez nem elég a jó teljesítmény és az optimális biztonság fenntartásához, sőt veszélyes is lehet:

Ha egy elsőkerék-meghajtású autóra csak elölre szereltet téli gumit, a hátulja kiegyensúlyozatlan lesz, és könnyebben kifarol.

Ha egy hátsókerék-meghajtású autóra csak hátulra szereltet téli gumit, az eleje kiegyensúlyozatlan lesz, és fennáll a kockázata, hogy nem veszi be a kanyart. 

Kettő és négy téli abronccsal nyújtott teljesítmény összehasonlítása

 

ÚTTARTÁS

 

TAPADÁS KANYARBAN

 

FÉKEZÉSI STABILITÁS

 

FÉKEZÉS HATÉKONYSÁGA

 

Két téli abronccsal a hajtott tengelyen

++

-

-

+-

 

Négy téli abronccsal

++

++

++

++

Mikor használjon hóláncot

 

A KLEBER elmagyarázza, hogy mikor és hogyan kell hóláncot használni. 

A hólánc bizonyos síterepeken kötelező, és mély hóban nagyon hasznos lehet. 

Vásárláskor ügyeljen arra, hogy illeszkedjen a jármű karosszériájához és abroncsméretéhez. 

Lehetőleg olyan hóláncot válasszon, amelyen az érintkezési területen a legtöbb láncszem van (egy gyémánt- vagy létramintázatú hólánc legalább tizenkétszer keresztezzen egy átlagos abroncsot). 

Érdemes melegben, nappal gyakorolni a felhelyezésüket és levételüket. Ez mindig egyszerűbb, mintha először hóban, hidegben és/vagy sötétben kell megtenni! 

Az autóban könnyen elérhető helyen tárolja, kesztyűvel és zseblámpával együtt, biztos ami biztos... 

Hólánccal soha ne haladja meg az 50 km/h sebességet. 

 

 

You are using a web browser not supported
You are using a website browser that is not supported by this website. This means that some functionality may not work as intented. This may result in strange behaviors when browsing round. Use or updgrade/install one of the following browsers to take full advantage of this website
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+