You are using a web browser not supported
You are using a website browser that is not supported by this website. This means that some functionality may not work as intented. This may result in strange behaviors when browsing round. Use or updgrade/install one of the following browsers to take full advantage of this website
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+

 

ABRONCSKARBANTARTÁS ÉS EGYÉB ABRONCSÁPOLÁSI TIPPEK  

 

 

 


Az abroncsnyomás megállapítása 

 

Tartsa fenn a nyomást!

 

Megfelelő nyomáson az abroncsok biztonságosabbak, és a fogyasztás is optimálisabbá válik. 

A nyomást hideg abroncsokon ellenőrizze (olyanokon, amelyeket legalább két órán keresztül nem használtak, illetve amelyekkel alacsony sebességen kevesebb mint 3 km-t haladtak). Ha az abroncsok ellenőrzéskor forrók (ha az elmúlt két óra során vezetett, vagy több kilométert tett meg alacsony sebességen), adjon 0,3 bart az ajánlott nyomáshoz. 

Forró abroncsot ne engedjen le! A biztonság, takarékosság és az abroncsok élettartamának megnövelése érdekében ellenőrizze a nyomást! 

Ha autópályán halad vagy nehéz rakományt szállít, ne feledje a gyártói ajánlások alapján módosítani a nyomást (felhasználói kézikönyv, nyomáscímke). 

Az abroncsnyomást havonta legalább egyszer kell ellenőrizni, illetve minden hosszú utazás előtt. 

Ne feledje a pótkereket is ellenőrizni!

Annak érdekében, hogy ne vezessen leeresztett abroncsokkal, vegye észre a problémákat, mielőtt túl késő. A megfelelő nyomást az abroncsok és járművek gyártói közösen határozzák meg. Ezeknek az értékét a jármű kézikönyvében is megtalálja, valamint a járműre ragasztott címkén is (ajtókeret / tanksapka fedele / kesztyűtartó stb.) 

Ha nitrogénnel fújja fel, ugyanúgy gyakran ellenőrizni kell az abroncsnyomást. 

 

 

Defekt esetén

 

 

A defekt mindig a lehető legrosszabbkor történik! Néhány elővigyázatossági intézkedéssel azonban elérheti, hogy a defekt ne okozzon nagy gondot.

 

A defekt mindig próbára teszi a sofőröket. Íme néhány tanács, amely ebben az esetben megkönnyítheti az életét: 

  • Mindig tartson a csomagtartóban egy pár kesztyűt.
  • Legyen kéznél egy szemeteszsák is. Ebben teheti a defektes kereket, főleg, ha nagyon sáros.
  • Legyen egy kis deszka, ami megakadályozza az emelő lesüllyedését, ha a jármű alatt túl puha a föld. 
  • Nagyon enyhén olajozza be a menetet. Így könnyebb eltávolítani a kerékcsavarokat. 
  • Soha ne vezessen túl gyorsan pótkerékkel. Lehet, hogy nincs a megfelelő nyomásra felfújva, és rosszabb az úttartása. 
  • Megfelelően húzza meg a kerékcsavarokat. Ha rosszul húzza meg, a féktárcsák deformálódhatnak és kárt tehetnek a keréktartó rendszerben. Ha jól meghúzza, a kereket is egyszerűbb legközelebb levenni! 
  • Az egységes és tökéletes meghúzás érdekében érdemes nyomatékkulcsot használni. Ez a szerszám lehetővé teszi, hogy szabályozza a kerékcsavarok meghúzására használt erőt. Máskülönben menjen el a legközelebbi abroncskereskedésbe, és ellenőriztesse az abroncsait. 
  • Javítás után és visszaszerelés előtt centríroztassa a kereket. 

 

Mikor kell abroncsot cserélni

 

 

Hozzájárul a közúti biztonsághoz, ha rendszeresen ellenőrzi az abroncsait.

VIGYÁZAT: Ne várja meg a defektet, mielőtt abroncsot cserél! 

 

Ha kopott abroncsokkal nedves úton vezet, még nagyobb a kockázata, hogy elveszti a tapadást, ugyanakkor a féktáv is hosszabb, és a vízen való felúszás (aquaplanning) kockázata is magasabb. 

 

Kopás rendszeres ellenőrzése.
Ellenőrizze a futófelület közepén a kopásjelzőket (az abroncs talajjal érintkező részén). Amikor a kopásjelző magassága eléri a jelet, az abroncs elérte a törvényben meghatározott 1,6 mm-es profilmélységet. 
Javasoljuk, hogy már akkor cserélje az abroncsokat, mielőtt ezt az értéket elérné.
Ezen az értéken túl a saját biztonságát veszélyezteti, és megszegi a törvényt. 

Bizonyos országok saját téli törvényekkel rendelkeznek, és a téli abroncsok minimális profilmélysége eltérhet. Ellenőrizze, hogy megfelel-e a meglátogatott országban érvényes jogszabályoknak!

Vannak azonban más olyan helyzetek is, amikor az abroncsok cseréje szükséges vagy akár kötelező lehet:

  • Ha defekt után a szakember deformálódást észlel. 
  • Ha az abroncs nem tesz eleget az adott járműhöz kapcsolódó követelményeknek: helytelen méret, a sebességbesorolás alacsonyabb a gyártó által megadottnál, a terhelési index alacsonyabb a gyártó által megadottnál, helytelen kategória (személy / furgon). 
  • Lokális rendellenes kopás látható rajta. 
  • Elöregedés jeleit mutatja. 
  • Olyan vágások vagy deformációk vannak rajta, amelyek valószínűleg veszélyeztetik a biztonságát. 

Ha kétsége van, lépjen kapcsolatba a KLEBER márkakereskedőjével, aki készséggel ad tanácsot. 

 

 

KLEBER abroncsok

Nyári abroncsok, téli abroncsok és négyévszakos abroncsok: válassza ki az Önnek megfelelő abroncsokat a biztonságos vezetéshez!